Min Mamma är inte som alla andra =)

Alla vet ju att skriva ironi inte går så bra. Oftast när man ska förklara en rolig sak så är det ju inte alls kul när man läser. Man måste vara med och uppleva hela stämningen. Men jag kan ändå inte låta bli att skriva vad min mammas kommentar blev igår när hon var här på besök.
Vi satt och pratade om allt som vanligt. Sen började vi prata bröllop, och kom sedan in på bröllopsresor. Mamma undrade självklart var jag skulle vilja åka, så jag sa till henne att jag har två resemål som är helt olika varandra. Först började vi bara prata om mitt första alternativ som är Aruba. Vi kollade in lite hotell, kollade priser och så.

Jag: Men jag skulle ju jätte gärna vilja åka till Irland oxå!
Mamma: Ja, det finns ju så mycket ull där!

Det var bara så... så kul helt enkelt =)


Idag klev man iaf upp i tid. Nu vid denna tiden har jag redan plockat i och ur diskmaskinen, skurat spisen från topp till tå, varit ute och traskat med Nickolina i nästan en timma, ätit frukost och gjort mig iordning lite. Känns bra när man ser att klockan bara är halv 10 =)
Tyvärr kan jag inte springa iväg för det ska komma några gubbar denna veckan och fixa med det nya Ip grejjen. Vill inte att Nicki ska vara hemma själv när dom kommer. Jag vet ju inte hur hon reagerar på främlingar som bara stampar in.
Men de finns ju alltid något att pyssla med!


Önskar alla en super bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0