Hundägare, Hjälp mig!!!

Har under några dagar märkt att Nicki inte riktigt har varit sig själv. Så igår kväll satt jag och masserade hennes ben lite, kliade massor på magen och gav henne lite extra uppmärksamhet! Samma nu på förmiddagen så ville jag kela lite extra med henne då hon inte har ätit speciellt mycket och hon är slöare än vanligt. Hon har inte alls varit pigg när vi har varit ute. Försökte busa med henne så gott jag har kunnat i löven. Hon ÄLSKAR ju löv! Inte alls likt min lilla Nickis =( När vi kom in så ville jag kela med henne bara för att visa att hon har min uppmärksamhet. Jag la henne på rygg och skulle klia henne lite, Då upptäckte jag små röda utslag. Usch, jag gillar inte utslag för det kan ju vara precis vad som helst. Så imorgon blir det till att ringa vetrinären.
När Älskling kom hem på lunch så pratade vi om det, och jag visade utlagen. "Tänk om hon har fått hudcancer" vräker puckot ur sig. Man vill ju inte tänka det värsta direkt utan jag tänkte mig kanske värmeutslag, ohyra, eksem, allergi?! men nu sitter man och oroar sig över att de kanske är det.
 NÄE, sluta tänk så!!!!
Någon som kanske kan gissa sig till något annat? HUNDÄGARE vad tror ni? Är det något som eran hund har varit med om?

Bilder, men dock så dåliga!



nu när jag tog bilderna så ser jag att skinnet lossnar, ser lite ut som mjäll, men ändå inte ?!


Kommentarer
Postat av: sara & santos

Kan du inte försöka ta en bild på utslagen? Santos hade vita fläckar på brösten en gång, och det var troligtvis foderallergi! jag bytte till ett där det inte var gluten i. Och nu är det borta.



Mwn han har tidigare haft lite små röda prickar, det var inget farligt, utan dom försvann, det var nästan som små plitor, små finnar. Men det kan dom få, men det är inget konstigt.



Men kolla gärna om du kan få fram ngn bild! Så jag kan kika på den! =)

2009-09-29 @ 14:20:04
URL: http://saantos.blogg.se/
Postat av: sara & santos

Har du testat bada henne?

Man ser ju inte så mycket dock. Men det ser gult ut? är det var?

2009-09-29 @ 15:41:38
URL: http://saantos.blogg.se/
Postat av: Blomman

Exakt sånt där har min lille vovsing också.

Massa massa små sår på magen, så att skinnet åker av, o de verkar som att de kliar, för han vill gärna klia sig mkt.

Vi har testat med o bytt foder o lite sånt.

Har de blivit nått bättre ??

2009-10-05 @ 20:58:34
URL: http://malinblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0