Pälsvård!

Godmorgon är det för våran del :) Vi har precis avnjutit en riktig lördagsfrukost och dagens första promenad med Nicki. Hon var minst lika trött som mig och Jonas.
Husse har nu tagit sitt pick och pack till jobbet medans jag förbereder mig för en heldag med Nickis päls. Efter hundattacken fick hon ju päls bortslitet från hennes annars så vackra man, och detta ska jag försöka åtgärda med att göra resterande päls luftig så håller vi tummarna på att det kan dölja det kala området!
Lite irriterad är jag att min Tovare är borta, tur man har två av det mesta :)


Detta är "resultatet" av utfallet. Nicki som alltid har sån fin päls. Hoppas det inte tar lång tid att växa ut igen.

Så min dag är upplag på detta viset
1. Ta bort tovor
2.Duscha bort den västa skiten efter vintern
3. Hårföna henne torr, det är något hon ligger och njuter av när man gör
4. Spruta på lite balsam och låta verka en stund
5. Klipper bort lite hår under tassarna medans Balsamet verkar
6. Borstar igenom pälsen riktigt noga.
7.Klippa klorna (men de får husse göra när han kommer hem) :)

Så, ett par timmar senare är vi klara :) De här är en sån grej jag avsätter en hel dag till att göra. Ingen panik eller brådska utan det ska vara mysigt när vi pysslar. Eller hur?!
Nu ser Nicki redo ut, hon går och buffar lite på borsten, hon vet vad som väntar :)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Mäh, inte kan man väl åka till Paris på solsemester?! ;) Knäppis!! hih! Men en romantisk weekend till Paris vore ju inte helt fel!

Kram

2010-05-15 @ 16:16:57
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0